دسته‌بندی نشده

طرز تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید

جهت سفارش به شماره زیر تماس بگیرید

همان طور که می دانید کیک یکی از مهم ترین و خوشمزه ترین بخش های هر جشن و مراسم و تولد می باشد. در واقع لحظه ورود کیک به جشن ها و مجالس یک لحظه جادویی است و تمام مهمانان در اطراف آن جمع می شوند. که البته با تزیین های جذاب و شیک این لحظه جادویی تر هم میشود. از این رو می توان گفت که علاوه بر طعم و مزه کیک یکی از مهم ترین فاکتورهای یک کیک جذاب و شیک داشتن تزیین جذاب و خیره کننده است.
یکی از جذاب ترین و خوشمزه ترین موادی که شما میتوانید از آن استفاده کنید تا کیک شما هم خوشمزه و هم دارای تزیین منحصربه فرد باشد استفاده از شکلات تخته ای سفید است. در واقع امروزه تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید در بین افراد طرفداران زیادی پیدا کرده است و این مساله سبب شد که ما موضوع این مقاله خود را به طرز تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید اختصاص دهیم. لذا در ابتدای مقاله به معرفی شکلات تخته ای سفید می پردازیم تا شما بیشتر با این ماده خوشمزه آشنا شوید و سپس طرز تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید را توضیح می دهیم.

شکلات تخته ای سفید چیست؟

از آنجایی که موضوع این مقاله ما به تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید اختصاص یافته است لذا در ابتدا برای کسب اطلاعات بیشتر شما به معرفی شکلات تخته ای سفید می پردازیم. در واقع شکلات تخته ای سفید فرآورده ای است که از کره کاکائو به دست آمده است. از نکات قبل توجه در مورد این فرآورده این است که محتویات این فرآورده با سایر شکلات های معمولی فرق می کند و متفاوت است.
تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید
چرا که این فرآورده فاقد ذرات غیر چربی دانه  های کاکائو است. لذا همین مساله سبب شده است که این فرآورده آنتی اکسیدان ها و کافئین هایی که نیز در دانه کاکائو وجود دارد نداشته باشد. بر این اساس شکلات تخته ای سفید با استفاده از شکر و شیر و با اضافه کردن این دو ماده به کره کاکائو به دست می آید. علاوه بر این دو ماده برای اینکه شکلات سفید تخته ای خوش طعم تر شود از وانیل و سایر طعم دهنده ها نیز در تهیه آن استفاده می شود. در واقع شکلات ها یکی از مهم ترین مواد برای تزیین کیک ها هستند چرا که هم طعم بسیار خوشمزه ای به کیک می بخشد و هم ظاهر کیک را زیباتر میکند و هم تقریبا تمام افراد انواع مختلف شکلات را دوست دارند. شکلات تخته ای سفید یکی از خوشمزه ترین شکلات هایی است که امروزه برای تزیین کیک ها از آن استفاده می شود و بسیار هم طرفدار دارد. در واقع طرز تهیه تمام شکلات ها تقریبا شبیه به هم هستند و همیشه وجود یک عنصر ویژه و خاص است که باعث می شود شکلات ها از هم متفاوت باشند و در مورد شکلات سفید تخته ای این عنصر ویژه، مواد تشکیل دهنده آن است. مواد تشکیل دهنده این شکلات خوشمزه کره کاکائو و شیر و شکر میباشد و در تهیه و تولید آن از پودر کاکائو و شکلات مایع استفاده نشده است.
تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید
در واقع خاص و ویژه بودن مواد تشکیل دهنده این نوع شکلات سبب شده که این شکلات دارای طعم متفاوت تری نسبت به سایر شکلات ها داشته باشد و مردم نیز به دلیل اینکه این نوع شکلات شیرین  تر و چربتر از سایر شکلات ها است آن را بیشتر دوست داشته باشند. لذا همین مساله سبب شده است که امروزه تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید بسیار پرطرفدار باشد. به دلیل این پرطرفدار بودن این نوع شکلات، بسیاری از افراد تمایل دارند که طرز تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید را بیاموزند تا بتوانند خود حتی در منازل خود با استفاده از این روش به تزیین کیک های خود بپردازند. از این رو اگر شما نیز تمایل دارید که طرز تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید را بیاموزید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

طرز تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید

یکی از خاص ترین و متفاوت ترین شکلاتهایی که در تزیین کیک می توانید از آن استفاده کنید شکلات تخته ای سفید است. از این رو برای اینکه بتوانید تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید را انجام دهید در ابتدا باید شکلاتها را آب کنید تا بتوانید شکلاتها را رنگی کنید. البته لازم به ذکر است که در اینجا نکته ای را یادآوری کنیم شکلاتهای سفید رنگ از شکلات های دیگر سخت تر آب می شوند. دلیل این سخت بودن هم این است که این نوع شکلات ها به راحتی میسوزند.
تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید
لذا در زمان تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید باید دقت داشته باشید که چگونه شکلاتها را آب می کنید و برای آب کردن آنها باید وقت و دقت بیشتری به کار بگیرید. لذا ما در این مقاله به شما توضیح می دهیم که چگونه بتوانید شکلاتهای تخته ای را بدون سوختن آب کنید. از این رو بهتر است که این آموزشها در ابتدا بر روی مقدار کمی شکلات امتحان کنید تا به نتیجه مطلوب و دلخواه برسید و سپس بعد از یاد گرفتن و مسلط شدن بر این روش می توانید این روش را بر روی مقدار دلخواه شکلات انجام دهید. تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید در این قسمت از مقاله روش صحیح آب کردن شکلات تخته ای سفید برای تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید را توضیح می دهیم تا بتوانید از آنها برای تزیین در کیکها استفاده نمایید. لذا برای اینکه قلق این کار دستتان بیاید این مراحل را یکبار روی مقدار کمی شکلات امتحان کنید. حال برای شروع کار در ابتدا نوع شکلات تخته ای سفیدی که مد نظرت است را باید انتخاب کنید.
تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید
برای اینکه متوجه شوید که شکلاتی که انتخاب کرده اید اصل و مرغوب می باشد یا خیر، برچسب روی شکلات تحته ای سفید را چک کنید چرا که این برچسب نشاندهنده نوع و کیفیت شکلات میباشد. این برچسب نشاندن میدهد که آیا شکلات شما از کره کاکائو تهیه شده است یا اینکه به جای آن از روغن های بی کیفیت و ارزان قیمت استفاده شده است. حال چرا ما تاکید می کنیم که اصل یا تقلبی بودن شکلات انتخابی خود را تشخیص دهید؟ برای اینکه طعم و مزه شکلاتهای اصل و باکیفیت کاملا با شکلاتهای تقلبی فرق می کند و همان طور که می دانید طعم و مزه شکلات بر طعم و مزه کیک بسیار تاثیر می گذارد. پس بهتر است که در زمان تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید، شکلاتی را انتخاب کنید که اصل و باکیفیت و از یک برند معتبر باشد. از دیگر نکاتی که در زمان انتخاب شکلات سفید برای تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید باید آن را در نظر بگیرید و رعایت کنید این است که حتی الامکان از شکلاتهای تازه استفاده کنید. چرا که بعد از مدتی طعم شکلاتها کاملا عوض می شود. در واقع میتوان گفت که استفاده از شکلاتهای تخته ای سفید در تزیین کیکها بهترین نتیجه را دارد. برای انکار هم حتما باید شکلاتها را آب کرد. در ادامه مراحل آب کردن شکلاتهای تخته ای را توضیح می دهیم.
تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید
آب کردن شکلاتهای تخته ای برای تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید افراد زیادی در اطراف ما هستند که در اطراف ما پخت کیک را به خوبی بلد هستند ولی همین که زمان تزیین کیک میرسد از آن فرار می  کنند. چرا که تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید نیازمند آب کردن یا همان ذوب کردن شکلات است و این کار سخت است افراد نیز از آب کردن شکلات فرار می کنند. شاید دلیل اینکارشان این باشد که بارها این کار را انجام داده اند ولی به نتیجه دلخواهشان نرسیده اند. ما در این قسمت یکی از آسانترین روشهای آب کردن شکلات را توضیح می دهیم تا شما با استفاده از این روش بتوانید به راحتی تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید را انجام دهید. در ابتدا برای ذوب کردن شکلات برای تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید بهتر است که این شکلات را به تکه های کوچک تقسیم و خرد کنید. سپس این تکه های کوچک را در ظرف یا کاسه ای استیل بریزید. لازم به ذکر است که بدانید هر چه این قطعات و تکه ها کوچکتر باشد آب شدن آنها نیز آسانتر است.
تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید
در مرحله بعد ظرف حاوی شکلاتهای خرد شده را روی کتری یا سماوری که در حال جوش است قرار دهید. شعله کتری یا سماور را روی کم یا متوسط بگذارید تا شکلاتها با حرارت غیر مستقیم ذوب شوند دلیل شعله پایین هم این است که شکلاتهای تکه ای سفید به سرعت می سوزند. نکته قابل توجه در این قسمت این است که توجه داشته باشید که قطره ای بخار آب یا آب وارد شکلاتها نشود. چرا که ورود این دو ماده سبب می شود شکلاتها سفت و غیر قابل استفاده شوند و یا گلوله گلوله شوند. وقتی که مشاهده کردید مقداری از شکلاتها آب شد می توانید با قاشقی چوبی کوچکی شکلاتها را هم بزنید تا مابقی شکلاتها نیز ذوب شوند. پس از این کار می توانید سریعا شکلاتها را از روی حرارت بردارید. این شکلاتهای ذوب شده کاملا مناسب و مطلوب برای تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید هستند. از این رو اگر شما می خواهید با استفاده از این نوع شکلات ها کیک خود را تزیین کنید می توانید شکلاتهای ذوب شده را داخل یک قیف کاغذی بریزید و کیک خود را تزیین کنید و یا با استفاده از لیسک روی کیک خود طرح های زیبا بیاندازید.
تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید
لازم به ذکر است که بدانید در زمان ذوب کردن شکلات برای تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید نیازمند توجه به نکاتی است که در ادامه این نکات را یادآوری می کنیم.

نکات مهم برای ذوب کردن شکلاتها برای تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان آب کردن شکلاتها باید به آن دقت داشته باشید این است که ذوب کردن شکلاتها هیچ نیازی به اضافه کردن روغن و یا آب ندارد و اضافه کردن این مواد بیشتر باعث خراب شدن شکلاتها می شود. از دیگر نکات قابل توجه برای تزیین کیک با شکلات تخته ای سفیدی که آن را ذوب کردیم این است که نباید بگذارید شکلاتهای ذوب شده خنک شوند. بلکه فقط کافی است آنها کمی از داغی بیفتند و سپس بلافاصله باید از آنها استفاده کنیم. از این رو بهتر است به محض اینکه شکلاتهای شما آب شد بلافاصله از آن استفاده کنید تا سفت نشوند.
تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید
نکته قابل توجه دیگر در زمان استفاده از شکلاتهای ذوب شده برای تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید این است که از دوباره گرم کردن شکلاتهای ذوب شده که سرد و سفت شده اند بپرهیزید. چرا که دوباره گرم کردن شکلاتهای تخته ای سفید سبب می شود کره کاکائو که از مهمترین مواد تشکیل دهنده این شکلات است از آن جدا شود و این کار سبب ترک خوردگی شکلات میشود. از دیگر نکاتی که بهتر است در زمان تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید ذوب شده رعایت کنید این است که بهتر است شکلات های ذوب شده را در فضای باز یا در جلوی کولر و یا در فضاهای سرد برای تزیین استفاده نکنید. چرا که قبل از اینکه شما کار خود را شروع کنید شکلاتها سرد می شوند و نمی توانید دوباره آن را گرم کنید. رعایت این نکات در زمان آب کردن شکلاتهای تخته ای سفید برای استفاده از آنها در تزیین کیک بسیار به شما کمک می کند. همچنین بسیاری از افراد تمایل دارند که در زمان تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید از رنگ های خوراکی نیز استفاده کنند. برای این کار هم نکته ای که قابل تذکر این است که در زمان استفاده از رنگ های خوراکی همراه با شکلاتهای تخته ای سفید بهتر است که به جای استفاده از رنگهای خوراکی مایع از رنگهای خوراکی پودری و یا رنگهای خوراکی با پایه روغن استفاده کنید. چرا که همانطور که در قبل نیز گفتیم آب باعث می شود شکلات شما سفت و یا گلوله گلوله و در نهایت غیر قابل استفاده شود.
تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید
همچنین اگر تمایل دارید که رنگ خوراکی شما کمرنگ و روشن باشد بهتر است که از رنگهای خوراکی بر پایه روغن استفاده کنید. اگر این رنگهای خوراکی را به مقدار زیاد استفاده کنید سبب می شود که شکلات شما تلخ شود. همچنین در زمان استفاده از این نوع رنگ خوراکی باید قبل از آب کردن شکلاتها، این رنگ را حرارت دهید تا گرم شوند چرا که سبب گلوله گلوله شدن شکلات می شود. در زمان استفاده از رنگ خوراکی پودری نیز به محض اینکه شکلاتهای شما شروع به ذوب شدن نمودن رنگ را اضافه کنید. لازم به ذکر است که بدانید رنگهای پودری و بر پایه روغن بسیار غلیظتر از رنگهای مایع هستند. لذا بهتر است اضافه کردن این رنگها به شکلات آرام آرام و کم کم باشد و در زمان هم زدن نیز چک کنید تا خیلی پررنگ نشود.

کاربرد شکلات تخته ای در تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید

به طور کلی از شکلاتهای تخته ای سفید ذوب شده چه به صورت رنگ شده چه بیرنگ در تزیین کیکها و دیگر شیرینی ها بسیار کاربرد دارد. شما می توانید شکلات تخته ای که ذوب کرده اید را با استفاده از لیسک یا قیف روی سینی های که دارای کاغذهای روغنی و دارای طرح های زیبا هستند و بریزید و طرح های زیبا و مختلف و متنوع خلق کنید و بگذارید تا شکلات ها سفت شوند و سپس از آنها برای تزیین کیکها استفاده کنید.
تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید
همچنین برای اینکه شما بتوانید از شکلاتهای تخته ای ذوب شده اشکال زیباتر خلق کنید تا تزیین کیکهای شما زیباتر و خاصتر شود انواع قالبهای سیلیکونی وجود دارد که شما می توانید شکلاتهای ذوب شده خود را درون این قالبها بریزید و هر طرح و نقشی که دوست دارید را خلق کنید. تزیین کیک با شکلات تخته ای سفید بسیار زیبا و متفاوت میشود.

جهت سفارش به شماره زیر تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا