دسته‌بندی نشده

خرید شکلات تخته ای پارمیدا

جهت سفارش به شماره زیر تماس بگیرید

تعریف شکلات

شکلات از دانه کاکائو یا بذرهای مناسبی از درخت کاکائو یا Theobromaتولید می شود. این گیاه میوه های بزرگ و غلاف مانندی تولید می کند که هر کدام حاوی 20 تا 60 دانه ی لوبیا مانند هستند که توسط یک خمیر سفید رنگ از جنس قند و چربی احاطه شده اند. محتویات دانه ی لوبیا مانند پایه و اساس محصولات شکلات را فراهم می کنند. این گیاه دارای گل های منظم، کوچک و قرمز رنگ در تمامی فصول است. شکلات را از دانه های کاکائوی تخمیر شده تولید می کنند. این دانه های کاکائو را از میوه ی این گیاه به روش های مختلفی جدا کرده و سپس از دانه کاکائو استفاده می نمایند.

نحوه فرآوری دانه ی کاکائو

دانه ی خام موجود در ماتریس چسبناک غلاف کاکائو چیزی شبیه شکلات نخواهد بود. بنابراین، حتی محصولات خام کاکائو با دانه ی حاصل از غلاف تهیه نمی شود. در عوض، هنگامی که دانه های کاکائو برداشت می شوند، چندین مرحله فرآوری را طی می کنند که به طور خلاصه تحت تاثیر فرایندهای مختلفی خواهند بود:

تخمیر

دانه های لوبیا مانند (که همراه به مقداری خمیر چسبنده است) درون سطلی قرار داده شده و برای چند روز پوشانده می شوند تا میکروب های تخمیر کننده ای که از پالپ تغذیه می شوند دانه ها را تخمیر کنند. چنین فرآیندی عطر و طعم شکلات را متمایز می کند.

خشک کردن

دانه های تخمیر شده برای چند روز خشک می شوند. پس از خشک شدن، آنها را طبقه بندی کرده و دسته بندی می نمایند و پس از آن به سازندگان شکلات فروخته می شوند.

برشته کردن

دانه های لوبیا مانند کاکائو خشک شده، سپس بو داده می شوند (مگر اینکه محصول هنوز خام باشد). با این کار بو و طعم کامل تر شکلات به وجود آمده و به آنها شیرینی خاصی می بخشد.

خرد کردن

در این مرحله کاکائو که هنوز به شکل دانه های لوبیا مانند می باشد، خرد شده و از پوسته بیرونی آن جدا می گردد و در ادامه-ی این مرحله قطعات شکسته شده ی کاکائو nibs نامیده می شوند.

آسیاب کردن

nibs خاکی مانند است و مایعی غیر الکلی تولید می کند که در این مرحله آماده است تا در محصولات شکلاتی مورد استفاده قرار گیرد. • برای تهیه ی پودر کاکائو، مایع تولید شده در مرحله ی قبلی که تقریبا نیمی از آن به شکل کره ی کاکائو است تحت فشار قرار می گیرد تا بیشتر چربی های خود را از دست دهد. • برای تهیه شکلات، مایع تولیدی از فرآیندهای پایه غالباً با مواد دیگر از جمله وانیل، شکر، کره ی کاکائو و شیر بیشتری مخلوط می شود. • مسئله ی مورد اهمیت دیگر درصد کاکائو است. شکلات تلخ یا هر نوع محصول کاکائویی دیگری که در یک نوع شکلات به کار برده شده است به شما می گوید که چه مقدار پودر کاکائو و کره کاکائو وجود خواهد داشت. نسبت خاص هر یک به طور کلی راز تجاری تولید کننده ها می باشد. مقایسه تغذیه ای محصولات تولید شده از کاکائو هنگام مقایسه برچسب های تغذیه ای محصولات تولید شده از دانه ی کاکائو (چه خام و چه بو داده)، بزرگترین تفاوت محصولات مختلف در کالری، چربی و قند مورد استفاده موجود در آنها می باشد.

کاکائو و سلامتی

• کاکائو حاوی آهن است که بر خلاف برخی منابع گیاهی، این ماده معدنی به راحتی توسط بدن جذب می شود. گیاهخواران لازم است از این مزیت بهره مند شده و در برنامه ی غذایی خود حتما از شکلات و کاکائو بهره برند، چرا که منابع آهن آنها محدود است. • محصولات کاکائویی همچنین حاوی اسید آمینه تریپتوفان نیز هستند. تریپتوفان یکی از اسید آمینه های ضروری بدن بوده که در تهیه سروتونین نقش دارد. سرتونین یکی از مواد شیمیایی ترشح شده توسط مغز است که به عنوان انتقال دهنده ی عصبی در حالت آرامش عمل کرده و از آن به عنوان عامل احساس خوب در بدن یاد می شود. • محصولات کاکائویی به عنوان منبع بسیار غنی از مواد معدنی، از جمله پتاسیم، سلنیوم، مس، منیزیم، کروم و منگنز شناخته شده اند، اما این موارد اغلب در برچسب های تغذیه ای نشان داده نمی شوند. • به طور کلی، شکلات تلخ تر به معنای محتوای کاکائو بیشتر است، بنابراین میزان ماده معدنی آنها نیز بیشتر می باشد. • مس و پتاسیم موجود در شکلات تلخ به جلوگیری از سکته مغزی و بیماری های قلبی_عروقی کمک می کنند. علاوه بر این آهن موجود در شکلات از کم خونی و فقر آهن جلوگیری می کند. • منیزیم موجود در شکلات در جلوگیری از دیابت نوع دو، فشار خون بالا و بیماری های قلبی نقش دارد.

خاصیت آنتی اکسیدانی

شکلات تلخ سرشار از مواد آنتی اکسیدانی است که به نام فلاونوئید شناخته می شوند. فلاوونوئیدها در خانواده پلی فنول ها قرار داشته و خود شامل پلی سیانیدین، اپی کاتکین و کاتکین می باشند. نحوه ی عملکرد این آنتی اکسیدان ها هم به این صورت است که سبب توقف رادیکال های آزاد ناپایدار موجود در بدن گردند که می توانند با سلول ها و مواد دیگر موجود واکنش داده و باعث صدمه و حتی سرطان شوند و به این صورت از سلول های بدن محافظت می کنند. شکلات تلخ و سایر غذاهای دارای آنتی اکسیدان مثل چای، چای سبز، میوه ها و سبزیجات مختلف علاوه بر اثر ضد سرطانی می توانند بروز علائم پیری به ویژه در پوست و مغز را به تعویق انداخته و سیستم ایمنی بدن را قوی نگه دارند. نکته جالب توجه این است که هرچه شکلات تلخ تر باشد میزان آنتی اکسیدان های (فنول و فلاونوئیدها) آن نیز بیشتر بوده و برای سلامتی بهتر می باشد. به طور کلی، کاکائو فرآوری نشده ای که گرمای کمتری به آن رسیده باشد؛ مانند کاکائوی خام، حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری است. لازم به ذکر است که در برچسب های تغذیه ای اشاره ای به تفاوت هایی که در محتوای آنتی اکسیدانی محصول نمیشود.

بهبود عملکرد مغز و قلب

مطالعات نشان می دهند که خوردن مقدار کمی شکلات تلخ (دو یا سه بار در هفته) می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. شکلات تلخ باعث بهبود جریان خون می شود و ممکن است به جلوگیری از تشکیل لخته های خون کمک نماید. خوردن شکلات تلخ همچنین ممکن است از تصلب شرایین (سخت شدن شریان ها) جلوگیری کند. شکلات تلخ باعث افزایش جریان خون به مغز و همچنین قلب می شود، بنابراین می تواند به بهبود عملکرد این ارگان های حیاتی بدن کمک کند. علاوه بر این ماده مورد نظر به کاهش خطر سکته مغزی کمک گرده و همچنین حاوی چندین ترکیب شیمیایی است که بر خلق و خو و سلامت شناختی افراد تأثیر مثبتی می گذارند. شکلات حاوی فنیل اتیل آمین (PEA) است، همان ماده شیمیایی که مغز هنگامی که افراد احساس عاشقی می کنند، ترشح می کند. مغز فنیل اتیل آمین (PEA)را ترشح می کند تا اندورفین ها را آزاد کنند، بنابراین خوردن شکلات تلخ موجب می شود تا افراد احساس شادی بیشتری کنند. شکلات تلخ همچنین حاوی کافئین نیز می باشد که یک محرک خفیف است. با این حال، شکلات تلخ حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است. هر یک و نیم اونس شکلات تلخ حاوی 27 میلی گرم کافئین است، این در حالی است که در مقایسه با آن یک فنجان قهوه حاوی 200 میلی گرم کافئین می باشد.

کنترل قند خون

شکلات تلخ به سالم نگه داشتن رگ های خونی و گردش خون برای محافظت در برابر دیابت نوع 2 کمک می کند. فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ نیز با کمک به سلول های بدن در عملکرد عادی سلول ها و کاهش قدرت استفاده از انسولین به کاهش مقاومت به انسولین کمک می کنند. همچنین شکلات تلخ از شاخص گلایسمی (مقدار کالری مشخص شده روی برچسب های تغذیه ای) پایینی برخوردار می باشند، به این معنی که باعث افزایش سطح قند خون نمی شود.

سلامت دندان

شکلات تلخ حاوی تئوبرومین بوده که درسخت شدن مینای دندان نقش اساسی ایفا می کند. این بدان معناست که شکلات تلخ، بر خلاف بسیاری از شیرینیجات دیگر در صورت رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان، خطر ابتلا به ایجاد حفره دندانی را کاهش می دهد. تئوبرومین همچنین یک محرک خفیف است، اما به اندازه کافئین قوی نیست همچنین می تواند به سرکوب سرفه کمک کند.

مضرات کاکائو

با وجود این مزایا ، کاکائو مضراتی را هم به دنبال دارد که از جمله این مضرات میتوان به کالری بالای شکلات و مشکلاتی از جمله افزایش وزن و پوسیدگی دندان اشاره کرد. به طور مثال با مصرف یک شکلات 85 گرمی 70٪ کاکائویی، 480 کالری، 24 گرم چربی اشباع و 27 گرم قند به بدن وارد میشود. • محصولات کاکائو کمتر فرآوری شده ، بدون چاشنی و خام می توانند تلخ باشند ، اما موجب عادت به عطر و طعم آنها میشود. باید دانست که در محصولات فراوری شده ی کاکائویی برخی از آنتی اکسیدان های غنی از بین رفته است. به طور کلی ، محصولات خام کاکائویی که از دانه های خشک و بدون تخمیر تولید میشوند کمتر فرآوری شده و سالم تر هستند.

معرفی شرکت

برند پارمیدا در واقع نام تجاری انواع شکلات های تولیدی شرکت کیان شکلات کیمیا (سهامی خاص) بوده که در سال 1377 در شهرک صنعتی ایوانکی واقع در یکی از شهرهای استان سمنان (گرمسار) به وسیله علی رضوان دوست افتتاح گردید. در واقع شرکت شکلات پارمیدا زیر مجموعه ی این هلدینگ بوده و اطلاعات مربوط به آن با کد 5131 در تاریخ 29/01/1391 به ثبت رسمی رسید. هدف از احداث این شرکت تولید انواع فرآورده های شیرینی و شکلاتی می باشد، علاوه بر این شرکت نام برده با شعار «پارمیدا، طعم واقعی شکلات» در همان سال با فعال سازی خطوط تولیدی خود به صورت رسمی آغاز به فعالیت کرد.

خط مشی

با توجه به آن که کیفیت، بخش اصلی و از اصول جدایی ناپذیر هر نوع کسب و کاری بوده، جلب اعتماد و اطمینان مشتریان لازمه دستیابی به اهداف و تولید محصولات سالم است. این شرکت متعهد است که هرگز روی سلامت و کیفیت محصولات و خدمات سازش نکرده و تلاش کند تا فعالیت هایش را در راستای جلب توجه و تبدیل شدن به انتخاب اول مشتری هماهنگ نماید؛ همچنین در راستای دستیابی به این آرمان، شرکت شکلات پارمیدا کوشش می کند تا علاوه بر تولید و ارائه محصولات و خدمات، کیفیت زندگی مشتریان را نیز بهبود بخشیده تا در ساختن آینده ای سالمتر تاثیرگذار باشد. هدف گذاری این شرکت تلاش در راستای تبدیل شدن به یکی از تولیدکنندگان برتر جهت دستیابی به برتری در فرآیندهای تأمین، تولید، بسته‌بندی، ذخیره سازی و توزیع است. با توجه به دانش متخصصان شرکت در مورد این نکته که رضایت مشتری از بالاترین اهمیت برخوردار بوده و باید به طور مستمر بهبود یابد، تحقیق و توسعه بر روی این روش ها به صورت بی وقفه در حال انجام و در حال بهبود عملکرد در جهت تلاش برای ارتقاء برند پارمیدا است

مزیت های پارمیدا

خلاقیت در بسته بندی

شرکت شکلات پارمیدا با استفاده از خلاقیت خود در طراحی بسته بندی محصولات و بدون تقلید از بسته بندی های خارجی توانسته است تا نوعی نوآوری در بسته بندی به عمل آورده، به گونه ای که محصولاتی با بیش از 40 نوع بسته بندی به بازار عرضه کند.

نوآوری در محصولات

شرکت شکلات پارمیدا اولین تولید کننده شکلات های تلخ با درصد خلوص متفاوت و با استفاده از بهترین مواد اولیه می باشد؛ همچنین این شرکت با استفاده از کره کاکائو طبیعی و عدم استفاده از مواد نگهدارنده و اسانس ها توانسته است تا محصولاتی با تنوع بسیار فراوان تولید نماید.

معرفی محصولات

نمونه محصولات تولیدی

شرکت کیان شکلات کیمیا محصولات خود را به صورت های مختلفی از جمله شکلات خالص، شکلات شیری، شکلات سفید با درصد خلوص متفاوت در غالب شکلات سنگی، شکلات تخته ای تابلت، شکلات مغزدار یا شوکومغز، شکلات تلخ، شکلات قهوه، کرم کاکائو، شکلات شمشی، پودر شکلات، شکلات صبحانه، شمشی، کادویی، پاکتی و سایر محصولات ارائه داده است.

شکلات های تخته ای پارمیدا

شرکت شکلات پارمیدا محصول شکلات تخته ای خود را در سه نوع شیری سفید، شیرین و تلخ با درصد خلوص های متفاوتی ارائه می کند که می توان به موارد زیر اشاره کرد: • شکلات تخته ای تلخ CBS • شکلات تخته ای سفید CBS • شکلات تخته ای کاکائوییCBS • شکلات تخته ای شمشی کاکائویی 101 PC • شکلات تخته ای شمشی سفید 201 PC • شکلات تخته ای شمشی تلخ 501 PC هم چنین شکلات های تلخ این شرکت متناسب با سبک زندگی وگنیسم «گیاهخواری» و وجترینیسم «گیاهخواری همراه با مصرف لبنیاتی چون شیر، ماست، تخم مرغ و… » می باشد. • شکلات تلخ %60 • شکلات تلخ %72 • شکلات تلخ % 84 • شکلات تلخ % 96

جهت سفارش به شماره زیر تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا