دسته‌بندی نشده

آموزش تزیین کیک با شکلات تخته ای

جهت سفارش به شماره زیر تماس بگیرید

تاریخچه­ ی شکلات تخته­ ای

شکلات تخته­ ای، شکلی از شکلات جامد است که در سال 1847 به وجود آمد و آغاز تولید آن به جوزف فرای و پسرانش می­رسد. آنها راهی برای مخلوط کردن کره کاکائو با پودر کاکائوی چربی گرفته شده یا به اصطلاح “آلمانی” و شکر به شکل ترکیب خمیری به دست آوردند که قابل قالب سازی است. سپس شکلات تخته ­ای جامد بوجود آمد. آنها آن را در غذاخوری­ هایی در بینگلی هال واقع در بیرمنگام  انگلیس به نمایش گذاشتند. اولین بار در سال 1851 آمریکا به وجود شکلات پی برد. در سال 1868، ریچارد كدبوری اولین شکلات تخته­ ای قلبی شکل را برای روز ولنتاین تولید کرده و اولین جعبه­های شکلات تخته ­ای به بازار عرضه شد. دانیل پیتر پس از 8 سال همکاری با آن، شکلات شیری ​​را ایجاد کرد و با هانری نستل (Henri Nestlé) برای ساخت اولین محصول شرکت نستل (Nestlé) همکاری کرد. در سال 1879، رودولف لینت کره کاکائوی بیشتری را به شکلات اضافه کرد. این همان شیرینی شکلاتی می­باشد که در دهان ذوب شده و  همه ما آرزوی آن را داریم. در سال 1910، روزی که آرتور گانونگ در کنار کارمندش، جورج انسور، به ماهیگیری می­رفت، هرگز فکرش را هم نمی­کرد که موضوعی ساده نام او را در تایخچه صنعت شکلات سازی ثبت کند. آنها عادت داشتند برخی از شکلاتها را به عنوان میان وعده خورده و آنها را در جیب­های خود بگذارد. با این حال، گانونگ تمایل نداشت که جیب و دستش کثیف شود. همین موضوع سبب گردید که آنها به فکر پیچیدن شکلات در سلفون بیفتند. سرانجام، آنها شروع به ساخت تکه های شکلاتی بلند با آجیل کردند. در سال 1898 تجارت آنها رونق گرفته و تصمیم گرفتند که نوار شکلات بسته بندی شده جداگانه را به مدت پنج سنت به بازار عرضه کنند. این اختراع با نام “Pal-O-Mine Bar” و به عنوان شکلات تخته­ای با کرم بادام­زمینی ثبت شد.

تزئین کیک با شکلات تخته­ ای

شکلات تخته ای رنگی در طعم­های مختلف و پرطرفدار به عنوان روکش یا طعم دهنده برای شیرینیجات مختلفی کاربرد دارد. به همین صورت در تهیه بسیاری از دسرهای شکلاتی مانند پاناکوتا شکلاتی، کیک ها، شیرینی­ها و انواع شکلات مانند برشتوک قالبی و شکلات آجیلی با پسته و کشمش یا شکلات انار نیز نقش برجسته­ای دارد. می­توان با رنده کردن یا ذوب کردن شکلات تخته­ای به عنوان گاناش شکلاتی، شکلات آب شده یا سس شکلات، برای تزیین کیک و دسر نیز از آن استفاده کرده و شکل های زیبایی خلق کرد. برای این کار، ابتدا شکلات تخته­ای را می­توان ریز نمود و به وسیله دستگاه مایکروفر آب کرد. برای آب کردن شکلات تخته­ای به روش بن ماری، ابتدا شکلات را به قطعات کوچک تقسیم کرده و داخل ظرف (ترجیحا استیل) بریزید. کتری، سماور یا قابلمه آب را روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. سپس با شعله ی ملایم ظرف شکلات را روی آن قرار دهید تا آب شود. توجه داشته باشید که شکلات به دمای زیاد حساس بوده و نباید آن را روی شعله­ی زیاد قرار دهید چون به جای نرم شدن، سفت می­شود. شما می­­توانید انواع شکلات تخته­ای در طعم­های مختلف را با این روش ذوب کنید و با ترکیب رنگ­های مختلف شکلات تخته ای با هم، رنگ های جدید و جذابی بسازید. حال آنکه، می­توان با قرار دادن این نوع شکلات­ها درون قالب­های مختلف، شکلات­هایی با تنوع فراوان و خارق العاده ایجاد نمود. همچنین انواع میوه­­های خوشمزه را می­توان با این شکلات­های آب شده با عنوان میوه­های شکلاتی با مزه­ای دلپذیر و بی­نظیر میل کرد.

نمونه ­ای از برندهای معروف ایرانی شکلات تخته ­ای

     کارات از جمله برندهای قدیمی و پرفروش شکلات های تخته ای است که سال های سال است که شکلات­هایی با بهترین کیفیت وطعم را به مشتریان خود عرضه می­نماید. شکلات کارات در سه طعم شکلات تلخ، شکلات تخته­ای شیرین و شکلات تخته ای سفید موجود است. وزن انواع شکلات تخته ای کارات 1 کیلو بوده و از لحاظ کیفیت در حال حاضر بهترین شکلات تخته ای ایرانی موجود در بازار است. یکی از نشان­های تجاری مشهور و پرطرفدار در بازار شکلات پارمیدا می­باشد که محصولات متنوعی تولید کرده و شکلات­های تخته­ای این نشان باسابقه در طعم­های سه گانه­ی سفید، شیرین و تلخ با وزن تقریبی سیصد و سی گرم در بازار ایران به فراوانی یافت می­شوند. درصد تلخی شکلات تلخ پارمیدا شصت درصد بوده و برای افرادی که تمایلی به مصرف شکلات­های با طعم تلخ ندارند گزینه ی مناسبی است. معمولا نشان­های تجاری شکلات­های تخته­ای این محصول را تنها با سه طعم عرضه می­کنند و عدم وجود تنوع طعم یکی از مشکلات این نوع خاص شکلات می­باشد که توسط نشان دریکا به بهترین حالت برطرف گردیده است. این نشان معروف تجاری متنوع­ترین و جذاب­ترین طعم­های شکلات در کشور را داشته و به مشتریان توانایی زیادی برای انتخاب مزه­های دلخواه را خواهد داد. بنابراین این نشان علاوه بر مزه­های معمول این نوع شکلات، طعم­های متنوع میوه­ای مانند شکلات تخته­ای توت فرنگی، پرتقالی، بلوبری، آناناسی، سفید یا شیری، تلخ نود و نه درصد و تلخ هفتاد و دو درصد را با وزن دویست و بیست گرم به مشتریانش عرضه می­نماید.

آموزش تزئین کیک با شکلات تخته­ ای

در حقیقت، کیک شکلاتی تخته­ای واقعاً بهترین و آخرین دستور کیک شکلاتی مورد نیاز شماست! اگر به دنبال یک دسر منحصر به فرد هستید، بیشتر جستجو نکنید- کیک شکلات تخته­ای بهترین پیشنهاد برای  شما است!     اشتباه نکنید! اگر می­خواهید و برایتان مهم است که خودتان کیک را تهیه و تزئین کنید، از این روش استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم دو مدل تزئین کیک با شکلات تخته­ای را به شما آموزش دهیم
  1. کیک انفجار شکلاتی
تزئین این کیک بسیار آسان بوده و تمام چیزی که لازم دارید یک کیک شکلاتی آماده، مقداری خامه تزئین برای روی کیک و مقدار زیادی شکلات تخته­ای است. دلیل اینکه این کیک را آسانترین کیک تولد نامیدم این است که نیاز ندارید چیزی را بپزید یا تهیه کنید. تنهای چیزی که لازم دارید این است که چند چیز را درکنار هم قرار دهید و به اصطلاح سرهم کنید (باید از کارخانجاتی تشکر کنیم که محصولات آماده­ی مصرف تهیه می­کنند). مواد و وسایل مورد نیاز در اینجا مقادیر تقریبی داده شده است که در تهیه کیک شکلاتی استفاده می­شود.
  • کیک شکلاتی آماده به قطر 20سانتی متر یا 8 اینچ و ارتفاع کیک 10 سانتی متر یا 4 اینچ باشد ( می­توان دو عدد کیک را روی هم قرار داده تا این ارتفاع را ایجاد کنیم. همچنین هیچ نیازی به پشتیبان بین لایه­ها نیست).
  • یک قوطی 400 گرمی خامه تزئین کیک شیرشکلاتی
  • شکلات­های کیت­ کت (10 تا 12 عدد به ارتفاع  انگشتان)
  • 40 عدد شکلات توپی (معادل دو تا سه بسته)
  • 40 عدد شکلات اسمارتیز (سه یا چهار بسته)
  • شکلات تخم­مرغی شکل میان­تهی (من یکی را می­شکنم، ولی اگر هردو را بشکنند می­توانید آنها را با شکلات چیپسی بپوشانید).
  • شکلات چیپسی – نوع مورد علاقه خود را تهیه کنید، من نوع بادام زمینی را توصیه میکنم (2 تا 3 بسته)
  • شکلات تخته­ ای دایره­ای شکل کره­ای – نوع مورد علاقه خود را تهیه کنید، باز هم نوع بادام زمینی را پیشنهاد می­کنم (2 تا 3 بسته)
  • شکلات تخته ­ای میله­ ای از انواع مختلف (10 عدد) – نهایتا از هر نوع شکلات تخته ­ای که دوست دارید می­توانید استفاده کنید! هم می­توانید روی دو یا سه نوع تمرکز کنید یا می­توانید از همه انواع شکلات تخته­ای از نوع میله ­ای استفاده کنید!
باید بگویم که واقعا هیچ نیازی به ابزارهای خاصی برای تزئین این کیک ساده نیست، بنابراین می­توانید از ابزارهای معمولی آشپزخانه استفاده کنید. ولی اگر این ابزارهایی که در زیر لیست شده­اند را ندارید اصلا نگران نباشید. اگر قصد دارید کیک های بیشتری در آینده درست کنید، واقعا ارزشش را دارد که مقداری روی وسایل دکوراتیو و تزئینی اصلی کیک هزینه کنید. اگر کیک را خودتان درست می کنید، باید آن را کاملاً با شکلات تزئینی بپوشانید.

طرز تهیه کیک با شکلات تخته­ ای

· کیک را در وسط استند یا یک بشقاب بزرگ و بدون لبه قرار دهید.
·شکلات تخته­ای کیت ­کت (که در وسط آن بیسکوییت قرار دارد) را به قطعاتی به اندازه دو انگشت بشکنید یا می­توانید از 11 شکلات کیت­ کت (4 انگشتی) استفاده کنید!
·مقداری خامه تزئین کیک را بر روی قسمت پشتی هر شکلات کیت­ کت پخش کرده و شروع به پخش کردن به اطراف کیک کنید. اطمینان حاصل کنید که همه بخش­های برجسته و ناهموار به همان صورت بوده و قسمت­های پایین در تماس با پایه­ی کیک هستند.
·سپس شکلات توپی و اسمارتیز­های اطراف کیک را اضافه می­گمیم زیرا کمی بالاتر از شکلات تخته­­ای بوده و باید آنها را مخفی کنیم.
·بنابراین، اگر می­خواهید این کار را انجام دهید، باید آنها را با کمی خامه تز­ئینی بچسبانید. به همین منظور می­توانید از یک قیف پلاستیکی استفاده کنید (که مخصوص مواد خوراکی است). فقط یک قاشق غذاخوری بزرگ خامه تزئین را اضافه کرده و آن را به یک گوشه فشار دهید. نوک را بکشید و دور شوید!
·یک تکه خامه تزئین را روی هر یک از شکلات ­های توپی فشار دادده و به قسمت بالای کیک در بالای شکلات کیت ­کت بچسبانید.
· درست پشت کیک و بین هر یک از شکلات توپی­ها، یک تکه کوچک از مواد را فشار داده و به آرامی روی دکمه ها فشار دهید.
·اکنون زمان بخش سرگرم کننده و جذاب یعنی انفجار شکلات تخته ­ای فرا رسیده است.
·برای آسانی کار از نقطه مرکزی شروع کنید. سپس می­توانید شمع را تقریباً در یک سوم از جلوی کیک و در مرکز آن قرار دهید. اگر از شمع بزرگی استفاده نمی­کنید، یک نقطه­ ی مرکزی دیگر از شکلات شکل ­دار مانند خرس شکلاتی یا شکلات تخم ­مرغی مناسب است.
· حال می­توانید از سمت پشت کیک شروع کنید، به آرامی قطعات شکلات تخته­ ای را درون کیک فرو کنید، سپس به اندازه کافی محکم فشار داده تا بایستند. برای استحکام بیشتر، قطعه­ های خامه تزئین کیک را با قیف پلاستیکی اضافه کنید.
·بعضی از شکلات تخته ­ای­ ها را شکسته و شکلات میله­ ای را که از قطر نصف کردیم، به صورت مورب قرار می­دهیم. اصولاً کافی است که شکلات­ های تخته ­ای را اضافه کرده تا اینکه از ظاهر آن خوشتان آید!
·تکه های بلندتر شکلات را در مرکز و پشت کیک قرار دهید و از ارتفاع طبقه­ بندی کنید.
·سپس شکلات تخم ­مرغی­ میان­تهی را باز کنید. اگر شکلاتی شکسته بود، قسمت شکسته را با مقداری شکلات چیپسی مخفی کرده و مقداری دیگر را درون نیمه­ های تخم مرغ قرار دهید.
·می­توانید در وسط شکلات تخته­ای دایره­ای شکل قرار داده و یکی را نصف کنید تا به نظر برسد داخل کیک گیر کرده است؛ سپس جلوی کیک را با شکلات چیپسی پر کنید.
·و اکنون کیک شما آماده است. به معنای واقعی کلمه، شکلات تخته ­ای را درون کیک شکلاتی بچسبانید! به شما گفته بودم که آسان است، این طور نبود؟
2. آموزش گام به گام کیک با تزئین شکلات تخته ­ای مواد مورد نیاز
  • یک کیک آماده مورد علاقه ­ی شما
  • پنیر خامه ای نرم شده یک پیمانه
  • پودر قند یک پیمانه
  • شکر خام یک دوم پیمانه
  • 10 عدد شکلات تخته­ای شیری آجیل­دار هر کدام به اندازه حدود یک چهارم پیمانه
  • شکلات و خامه تزئین کیک یک و نیم پیمانه
دستور تهیه
  • پنیر خامه ای ، پودر قند و شکر را به ظرف اضافه کنید.
  • پنیر خامه ای، قند پودر شده و شکر خام را با سرعت متوسط ​​با میکسر ترکیب کرده تا خامه ای شود. حالا این رویه­ ی زده شده را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
  • 8 عدد شکلات تخته ­ای که به صورت خیلی ریز خرد شده­ اند را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. 2 عد شکلات تخته­ ای باقی مانده را نگه دارید تا بعدا روی آن بپاشید.
  • مخلوط را بین لایه ها و در قسمت­های بالا و کناره­ ها، مخلوط را پخش کنید.
نکات مهم! برای تهیه این کیک از شکلات تخته ­ای مورد علاقه خود استفاده کنید. این کیک برای تولد یا مناسبت­ های خاص نیز عالی است. تولد یا مناسبت ­های این چنینی اوقاتی هستند که بسیاری از افراد به دلیل اینکه درگیری­ های زیادی پیدا می­کنند زمان زیادی برای تهیه­ ی کیک ندارند و سرهم کردن یک کیک آماده با تزئینات ساده ولی شیک و جذاب می­تواند بسیار لذت ­بخش باشد که به شما توصیه می­کنم حتما امتحان کرده و در نهایت از زمان اندکی که صرف تهیه­ ی این کیک جذاب و خوش ­منظر کرده ­اید لذت خواهید برد.

جهت سفارش به شماره زیر تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا