دسته‌بندی نشده

تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای

جهت سفارش به شماره زیر تماس بگیرید

تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای بسیار مرسوم می‌باشد. در واقع می‌توان عنوان نمود که تزئین کیک با شکلات جز تزئین‌های آسانی می‌باشد که اکثر افراد با آن آشنا هستند و حتی برای مبتدیان نیز کار دشواری نخواهد بود و با اندکی آموزش می‌توانند به راحتی تزئینات زیبایی را پیاده سازی نمایند. با توجه به اینکه کیک تولد جز کیک‌هایی می‌باشد که اکثر افراد آن را به صورت خانگی تهیه می‌نمایند لذا در این مقاله در خصوص نحوه تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای اطلاعات و ایده‌های مفیدی را در اختیار شما قرار داده خواهد شد. به صورت کلی برای تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای از کاکائوها استفاده می‌شود. انواع کاکائوهای تلخ و شیرین در بازار با توجه به ذائقه قابل دسترس است که می‌توان تهیه نمود. باید در نظر داشت که برای تزئین کیک چنانچه از کاکائو استفاده می‌نمایید حتما نوع آن را در نظر بگیرید. شکلاتها عموما در سه دسته اصلی یافت می‌شوند. نوع اول به صورت تلخ است که قاعدتا میزان شکر آن بسیار کم است. در نوع دوم که شیری نامیده می‌شود، مقادیری شیر، شکلات و خامه وجود دارد. در نوع سوم که گفته می‌شود نسبت به دو نوع قبلی برای قلب نیز مزایای خوبی دارد؛ شکلات سفید است. جالب است که در نظر داشته باشید در شکلات سفید دانه کاکائو وجود ندارد و تنها از چربی آن برای تهیه شکلات تخته‌ای استفاده شده است.
نکات تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای

نکات تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای

بسیار از افراد نسبت به تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای میل و رغبتی از خود نشان نمی‌دهند. شاید دلیل این مورد آن است، که کار کردن با شکلات تخته‌ای کمی دشوار است و نکات مخصوص به خود را دارد. از طرف دیگر بسیاری از شیرینی پزها زمان بیشتری بر روی تزئین به نسبت پخت کیک صرف می‌نمایند. در ادامه نکات کار با شکلات تخته‌ای ارائه می‌شود. • انتخاب نوع شکلات برای تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای، به ذائقه شما بستگی دارد اما باید در نظر داشته که شکلاتهای شیری به نسبت سایر انواع شکلاتها در زمان آب نمودن، رقیق‌تر خواهد بود. • برای آب نمودن انواع شکلات حتما از ظروف استیل استفاده نمایید زیرا منجر می‌شود که شکلاتها دارای غلظت مناسبی شوند. • در نظر داشته باشید که هیچ گاه شکلات را نباید به طور مستقیم بر روی شعله و حرارت قرار داد. برای این مورد باید در نظر داشته باشید که ابتدا شکلات تخته‌ای را به قطعات کوچک تبدیل نموده و سپس آنها را در ظروف استیل قرار دهید. در گام بعد کتری آب را بر روی شعله قرار دهید تا آب به نقطه جوش برسد. در این مرحله میزان حرارت را کم نموده و ظرف استیل حاوی شکلات را بر روی آن قرار دهید تا با فرصت آب شود. در نظر داشته باشید که هر اندازه تکه‌ها شکلات ریزتر باشند، راحت تر آب می‌شوند. برای تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای عموما پیشنهاد ما استفاده از شکلات تخته‌ای‌های تلخ می‌باشد که با افزودنی‌های دیگر همچون خامه به شیرینی مورد نظر رسیده اند.
دانستنی های نکات تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای
• برای آب نمودن شکلات تخته‌ای هر زمان که متوجه شدید، شکلاتها در حال آب شدن هستند با قاشق چوبی آن را هم بزنید. در این مرحله می‌توانید کمی آن را جا به جا نمایید و از روی حرارت بردارید تا به طور کامل ذوب گردد. • توجه نمایید که ورود آب و یا بخار به شکلات تخته‌ای در حال ذوب باعث می‌شود که شکلات سفت شده و نتوان آن را برای تزئین به هر شکل دلخواه تغییر داد.

چرا برای تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای، ظاهر کیک خراب می‌شود ؟

همانگونه که قبلتر عنوان شد، در زمان تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای باید در نظر داشت که هیچ گونه افزودنی نظیر آب، روغن، خامه و یا مواردی از این قبیل به آن اضافه نشود زیرا تمام این موارد منجر به خراب شدن شکلات می‌شود. مخصوصا اگر قصد دارید تا شکلات را پس از ذوب شدن پخش نموده و بر روی آن شکلهای مختلف بریزید، لازم است که حتما شکلات به صورت خالص باشد. گروهی از کیک پزها پس از ذوب نمودن شکلات اقدام به خنک کردن آن می‌نمایند. این امر موجب می‌شود تا شکلات سفت شده و نتوان به خوبی به آن فرم داد. لذا باید دقت نمود که برای تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای، پس از ذوب شدن شکلات ابتدا اجازه دهید تا داغی اولیه آن از بین رود و سپس سریعا اقدام به آغاز فعالیت تزئین نمایید.
ایده های تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای
در هنگام کار با شکلات تخته‌ای باید در نظر داشته باشید که امکان ذوب مجدد شکلات تخته‌ای وجود ندارد زیرا کره شکلات از آن جدا شده و پس از گرما دیدن، سریعا سفت شده و نمی‌توان با آن فعالیت نمود. باید توجه داشت که کار کردن در محیطهای سرو و یا در مقابل باد کولر، شکلات را سفت می‌نمایند و امکان فرم دادن را سلب می‌کند. به صورت کلی شکلاتی که پس از ذوب شدن سریعا مورد استفاده قرار نگیرد در هنگام استفاده برای تزئین کیک می‌تواند ترک بخورد و کل تزئین را خراب نماید. نکته: با توجه به رواج استفاده از مایکروویو امروزه اکثر افراد برای تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای، جهت ذوب نمودن شکلات از آن استفاده می‌نمایند. در هنگام استفاده از مایکروویو باید در نظر داشته باشید که لازم است هر چند ثانیه یک بار در مایکروویو را باز نموده و شکلات را هم بزنید. در استفاده از مایکروویو برای ذوب نمودن خامه به این نکته توجه کنید که بدون هرگونه سرپوش اجازه ذوب را به خامه دهید و حتما در حین عملیات ذوب، چندین بار در مایکروویو را باز نموده و با قاشق چوبی آن را هم بزنید.

ایده تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای به صورت برگ

تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای در این حالت بسیار آسان می‌باشد. مواردی که در این مرحله نیاز دارید، شکلات تخته‌ای، قلمو و برگ نعنا می‌باشد. با توجه به اینکه برگهای پاییزی در رنگهای مختلف قهوه ای تیره و روشن موجود می‌باشد، شما نیز می‌توانید از شکلاتهای متنوع با درصد تلخی مختلفی استفاده نمایید. قاعدتا هر چقدر شکلات تلختر باشد، رنگ آن تیره‌ترخواهد بود. البته می‌توانید شکلات شیری و یا سفید تهیه نمایید و آنها را با رنگهای خوراکی مخلوط نمایید تا رنگ مورد نظر شما ایجاد شود.
ایده تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای به صورت برگ
ایده تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای به صورت برگ در گام اول برگ نعنای را به خوبی تمیز نمایید. هر اندازه که برگهای شما زبرتر باشد و برجستگی‌های بیشتری داشته باشد، شکلات تخته‌ای که به صورت برگ فرم می‌شود، طبیعی‌تر خواهند بود. در ادامه به روش بن ماری که در بالا به تفصیل توضیح داده شد، شکلات تخته‌ای مورد نظر خود را آب نمایید. وقتی شکلات داغی ابتدایی را از دست داد، به وسیله قلمو آن را بر روی برگ ریخته و سعی نمایید تا کل برگ به شکلات تخته‌ای آغشته شود. قرار دادن بر روی سطح‌های ناهموار منجر می‌شود که برگ‌های شکلاتی دارای فرم‌های زیبایی شوند. در انتها برای خشک شدن شکلات می‌توانید آنها را درون یخچال قرار دهید. پس از اینکه شکلات تخته‌ای سفت شد می‌توانید آنها را از یخچال خارج نمایید و به آرامی برگها را از شکلات جدا کنید. هر اندازه برگ‌های نعنا بزرگتر باشند و یا برجستگی‌های بیشتری داشته باشند، پس از سفت شدن ظاهر بهتری خواهند داشت. از این برگ‌های شکلاتی می‌توان برای تزئین کیک‌های تولد با شکلات تخته‌ای که به شکل درخت هستند، استفاده نمود. برگهایی که به صورت شکلاتی ایجاد می شوند عموما نمیتوانند گرمای زیاد محیط را تحمل نمایند به همین دلیل، تزئین فوق برای کیک‌های که میبایست به مدت طولانی در محیط آزاد قرار گیرند، نمیتواند گزینه خوبی باشد. برای این سری کیک‌ها تزئین فوندات پاسخگویی بهتری خواهد داشت ایده تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای به صورت اشکال مشبک: برای تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای جهت اشخاصی که سن آنها بیشتر می‌باشد، عموما از طرحها گل، قلب و مواردی از این قبلی استفاده می‌شود که جلوه زیبایی نیز دارد. برای این گونه تزئینات، پس از آنکه شکلات تخته‌ای را به روش بالا به خوبی بن ماری نمودید می‌توانید پس از خنک شدن داخل قیف بریزید. برای قیف مد نظر می‌توان از ماسوره‌های متفاوتی استفاده نمایید. باید در نظر داشت که هر اندازه ماسوره شما باریکتر و ریزتر باشد، طرح شما ظرافت بیشتری خواهد داشت.
ایده تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای به صورت اشکال مشبک

ایده تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای به صورت اشکال مشبک

در مرحله بعد، طرح دلخواه را بر روی کاغذ روغن به وسیله مداد کشیده و سپس به پشت برگردانید. هم اکنون می‌توانید با استفاده از قیف به آرامی شکلات تخته‌ای منجمد را بر روی طرح خود ریخته و اجازه دهید تا خنک شود. در آخرین گام به آرامی شکات را از روی کاغذ شیرینی پزی جدا نموده و بر روی کیک قرار می‌دهید. در انجام پروسه بالا باید دقت کنید که شکلات ذوب شده گرمای زیادی نداشته باشد. همچنین غلظت شکلات باید به حدی باشد که بر روی کاغذ پخش نگردد. جهت اطمینان قبل از طرح ریزی با شکلات در بخش دیگری از کاغذ روغنی می‌توانید این مورد را بررسی کنید. برای تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای، اگر قصد دارید برای دور کیک از اشکال نامتقارن استفاده نمایید، می‌توانید شکلات تخته‌ای را ذوب نموده و درون قیف ریخته و پس از آنکه کمی سفت شد به صورت اشکال نامنظم بر روی طلق و یا کاغذ روغنی بریزید. پس از آنکه کمی شکلات سفت گردید آنها را به آرامی از طلق جدا نموده و به دور کیک بچسبانید. برای چسباندن طرح‌های خود بر روی کیک می‌توانید از شکلات ذوب شده نیز استفاده نمایید.
ایده تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای به صورت استوانه ای

ایده تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای به صورت گاناش

گاناش یکی از مواردی است که امروزه توسط قنادها به وفور استفاده می‌شود. برای تهیه گاناش از ترکیب مساوی خامه و شکلات استفاده می‌شود. غلظت گاناش به میزان خامه و شکلات تخته‌ای بستگی دارد. یک گاناش معمولی که برای کیک‌های تولد استفاده می‌شود هر دوی این موارد را به صورت یکسان مخلوط می‌نمایند. اما اگر مایل باشید که گاناش شما دارای غلظت بیشتری باشد می‌باشد شکلات تخته‌ای دو برابر میزان خامه باشد. برای تهیه گاناش ابتدا می‌بایست خامه را بر روی حرارت قرار داد تا ذوب شود. پس از آنکه خامه به صورت کامل ذوب شد و به صورت روان تغییر نمود. نوبت آن است که شکلات تخته‌ای را که از قبل به وسیله چاقو خرد شده است به آن اضافه کرد. در نظر داشته باشید هر اندازه شکلات ریزتر باشد، گاناش بافت سبکتر و همگون‌تر خواهد داشت. در مرحله ذوب نمودن شکلات در خامه هر زمان مشاهده نمودید که اکثر شکلاتها ذوب شدند، می‌بایست خامه و شکلات را از روی حرارت برداشته و سپس به وسیله یک قاشق چوبی اقدام به همزدن نمایید. هر زمان گاناش از حرارت ابتدایی افتاد می‌توانید بر روی کیک تولد از آن استفاده نمایید. استفاده از خامه بیشتر منجر خواهد شد که مخلوط فوق روانتر گردد و گاها کیک تولد چنانچه در دمای محیط و گرم قرار گیرد، این مخلوط رقیق روان می‌شود. پیشنهاد می‌شود به صورت نرمال از ترکیب یک به یک خامه و شکلات تخته‌ای برای تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای استفاده نمایید.
ایده تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای به صورت گاناش

سخن آخر

تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای از دید بسیاری از اشخاص کار سختی می‌باشد. چون کیک تولد می‌تواند در خانه نیز تهیه شود لذا در این مقاله روش‌هایی توضیح داده شد که بدون نیاز به وسایل حرفه ای قنادی امکان تزئین کیک تولد وجود داشته باشد. شکلات‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند در انواع طعمها و با درصد‌های مختلفی از تلخی در دسترس می‌باشند ولیکن انتخاب شکلات خوب و با کیفیت خود یکی از اقدامات مهمی می‌باشد که باید به آن دقت کرد. برای تزئین کیک تولد با شکلات تخته‌ای باید دقت نمایید که محدوده سنی افراد مهم می‌باشد. به طور مثال برای کودکان تهیه شکلات تلخ نمی‌تواند گزینه خوبی باشد. عموما انتخاب افراد در این موارد شکلات شیرین و یا شیری می‌باشد. از طرف دیگر اگر قصد دارید برای کودکان کیک تولد تهیه نمایید و روکش گاناش در نظر دارید، گاناش سفت و خشک می‌تواند گزینه بهتری باشد چون در برابر گرما مقاومت بیشتری از خود نشان خواهد داد.

جهت سفارش به شماره زیر تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا